Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010

Xρονοδιάγραμμα για 500 εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής

«Αγώνα δρόμου» για να πραγματοποιηθεί ο πρώτος διαγωνισμός του κλάδου Ειδικής Αγωγής τον Δεκέμβριο του 2010 δίνουν το υπουργείο Παιδείας, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το ΑΣΕΠ. Ωστόσο, το εγχείρημα θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολο, οπότε το υπουργείο έχει εκπονήσει ήδη εναλλακτικό σχέδιο που ορίζει τον Φεβρουάριο του 2011 ως πιθανότερη ημερομηνία πραγματοποίησης του διαγωνισμού.


Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ - Εργασίας, ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ αφορά 300 θέσεις για τους κλάδους ΠΕ 61 Νηπιαγωγών και ΠΕ 71 Δασκάλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), ενώ άλλες 200 θέσεις θα καλυφθούν από τον πίνακα αναπληρωτών. Αλλωστε, το υπουργείο Παιδείας υπέβαλε κατ’ εξαίρεση αίτημα στο υπουργείο Εσωτερικών και στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για την έκδοση σχετικής εγκριτικής απόφασης (Π.Υ.Σ.) για 500 οργανικές θέσεις Νηπιαγωγών και Δασκάλων.

Διαβιβάστηκε σχετικό αίτημα προς το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για τον καθορισμό της εξεταστέας ύλης, ενώ την περασμένη Παρασκευή πραγματοποιήθηκε έκτακτη συνεδρίαση του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Ινστιτούτου, προκειμένου να διαμορφωθεί η πρόταση των γνωστικών πεδίων που θα αποτελέσουν την ύλη της εξέτασης. Μέσα στον Ιούλιο αναμένεται να βγει η υπουργική απόφαση με τον καθορισμό της ύλης, καθώς οι εμπλεκόμενοι φορείς έχουν υποβάλει τις προτάσεις του, αλλά το Ινστιτούτο δεν έχει καταλήξει ακόμη στους βασικούς άξονες. Αξίζει να σημειωθεί πως ο γραπτός διαγωνισμός αφορά γύρω στους 800 με 1.000 υποψηφίους που είναι απόφοιτοι των δύο σχολών (ΠΕ 61 και ΠΕ71) και όχι τους υπόλοιπους Δασκάλους και Νηπιαγωγούς, ούτε τους περίπου 5.000 αποφοίτους των σεμιναρίων επιμόρφωσης (400 ωρών), οι οποίοι μέχρι σήμερα μπορούσαν να πάρουν απόσπαση σε θέσεις Ειδικής Αγωγής.

Ο τίτλος σπουδών
Υπενθυμίζεται πως παρά τη δημιουργία κλάδου Ειδικής Αγωγής (ΠΕ 61 και 71) το 2008, δεν έχει διενεργηθεί ποτέ διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για τους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ειδικούς Παιδαγωγούς, με αποτέλεσμα οι κάτοχοι βασικού τίτλου σπουδών στην Ειδική Αγωγή να μην έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν θέσεις του κλάδου τους και να εργάζονται μόνο ως αναπληρωτές. Αυτά τα τρία χρόνια οι κενές θέσεις Ειδικής Αγωγής καλύπτονταν με μεταθέσεις και αποσπάσεις μονίμων εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής, με αποτέλεσμα να καταργείται το κύριο προσόν διορισμού που ισχύει για όλους τους κλάδους ΠΕ, που είναι ο βασικός τίτλος σπουδών.

Αγγελική Μαρίνου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου