Κυριακή 26 Αυγούστου 2012

Δ.ΛΟΥΚΕΡΗΣ: Η άποψή του για την αξιολόγηση του έργου του εκπαιδευτικού

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Ο Σύμβουλος Β΄ του υπουργείου Παιδείας Δ. Λουκέρης , τον οποίο ο υπουργός Παιδείας τοποθέτησε στην 10μελή Επιτροπή που θα συντάξει το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έγραφε σε κοινό άρθρο με δύο συναδέλφους του «για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου»:



ΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ. ΛΟΥΚΕΡΗ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
Βασικές προϋποθέσεις που απαιτούνται για τη διασφάλιση της ποιότητας της αξιολόγησης του έργου του εκπαιδευτικού μπορούν να είναι οι εξής:
- Ενεργητική εμπλοκή των εκπαιδευτικών στον καθορισμό των στόχων και στην ανάπτυξη των διαδικασιών της αξιολόγησης.
- Ενημέρωση των εκπαιδευτικών για θέματα αξιολόγησης και διαμόρφωση μιας κουλτούρας αξιολόγησης, προκειμένου να συνειδητοποιηθεί εκ μέρους τους η αναγκαιότητα εμπλοκής τους στην αξιολογική διαδικασία με εστίαση στο βασικό σκοπό της αξιολόγησης, ο οποίος σε κάθε περίπτωση είναι η ανατροφοδότηση και η βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
- Μετατρεψιμότητα του βασικού σκοπού της αξιολόγησης του έργου του εκπαιδευτικού σε επιμέρους στόχους, οι οποίοι είναι απαραίτητο να είναι σαφείς, κατανοητοί και αποδεκτοί από τους εμπλεκόμενους στην αξιολογική διαδικασία.
- Οι διαδικασίες να καθορίζονται από τους διατυπωμένους στόχους της αξιολόγησης.
- Στην αξιολόγηση να συνυπολογίζονται οι εκάστοτε εκπαιδευτικές περιστάσεις.
- Ο Σχολικός Σύμβουλος, ως ετεροαξιολογητής, να αναδειχθεί σε ρόλο Mέντορα και κριτικού φίλου εντός της σχολικής μονάδας και να προσφέρει υπηρεσίες τόσο παιδαγωγικής και επιστημονικής υποστήριξης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών όσο και συντονισμού και οργάνωσης της όλης αξιολογικής διαδικασίας.
- Η αξιολόγηση πρέπει να υλοποιείται όχι μόνο από πάνω προς τα κάτω (topdown process) αλλά και από κάτω προς τα πάνω (bottom-up process), με διαδικασίες που αναδύονται μέσα από τα σχολεία και υποστηρίζονται από εξωτερικούς φορείς αξιολόγησης (March & Olsen, 1976• Miles, 1981).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου